Regulamin świadczenia usług prawnych/dostarczania produktów drogą elektroniczną
§ 1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa zasady zawierania przez Patrycję Kułakowską-Wielebę prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Patrycja Kułakowska-Wieleba z siedzibą w Lublinie (20 – 601) przy ulicy Zana 11a, NIP: 8621590172, REGON 364841252, nr tel. 795-014-895, adres @: sekretariat@zapytajmecenasa.pl, zwaną dalej „Kancelarią”, umów o świadczenie usług prawnych drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej działającej pod adresem: https://www.zapytajmecenasa.pl, zwanymi dalej „Usługami” oraz umów dostarczenia produktów cyfrowych, które Klient może nabyć od Kancelarii za pośrednictwem ww. strony, w tym poradników, wzorów dokumentów w postaci pliku elektronicznego, którego format uzależniony jest od jego zawartości, zwany dalej „Produktem”.
- Kancelaria świadczy usługi prawne oraz dostarcza Produkty drogą elektroniczną, w rozumieniu ustawy z 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344) za pośrednictwem strony internetowej działającej pod adresem: https://www.zapytajmecenasa.pl.
- Produkt stanowi treść cyfrową w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.). Klient, w celu prawidłowego korzystania z Produktu, powinien posiadać urządzenie, na którym Produkt ten zostanie otwarty (smartfon, tablet, komputer, itp.), wyposażony w system operacyjny z programem do otwierania plików w formacie pdf (typu: Adobe Acrobat Reader lub Foxit Reader), pakietu oprogramowania biurowego (Microsoft Office, Open Office, Libre Office, itp.).
- W przypadku zakupu Produktu w postaci cyfrowej Klient może dostosować go do własnych potrzeb. Cena Produktu dotyczy wyłącznie zamówionego Produktu i oznacza, iż Kancelaria nie będzie świadczyła dodatkowych usług na rzecz Klienta dotyczących wykorzystania Produktu (w tym jego uzupełnienia lub dodatkowych konsultacji), chyba że co innego zostało wskazane w ofercie (np. w pakiecie typu Produkt + konsultacja). Klient zawsze może zlecić dodatkową Usługę dotyczącą pomocy prawnej dotyczącej Produktu na zasadach określonych w § 3 Regulaminu.
- Usługi świadczone są przez radcę prawnego Patrycję Kułakowską-Wielebę, wpisaną na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Lublinie pod numerem LB-2149, która jest właścicielem Kancelarii.
- Nabycie Usługi lub Produktu jest możliwe przez osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, jak również przez osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, ale posiadające zdolność prawną, tzw. ułomne osoby prawne, zwani dalej „Klientami”.
- Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu i do przestrzegania jego postanowień od chwili rozpoczęcia korzystania z usług/nabycia produktów Kancelarii.
§ 2
Przedmiot oraz sposób świadczenia usług lub nabywania produktów
Za pośrednictwem strony internetowej https://www.zapytajmecenasa.pl lub adresu e-mail: sekretariat@zapytajmecenasa.pl Klient może:
- uzyskać pomoc prawną, która polega w szczególności na:
- udzieleniu porady prawnej;
- przygotowaniu opinii prawnej;
- przygotowaniu pisma procesowego;
- przygotowaniu umowy, regulaminu, statutu; itp.,
- dokonać nabycia Produktu.
Produkty oraz Usługi dostarczane/świadczone są odpłatnie za wynagrodzeniem podanym przez Kancelarię na stronie internetowej, odpowiedzi na zapytanie przesłane przez formularz kontaktowy lub na adres mailowy Kancelarii: sekretariat@zapytajmecenasa.pl. - Wynagrodzenie jest podawane w złotych polskich z uwzględnieniem podatku VAT w obowiązującej stawce (aktualnie 23%).
- Faktura wysyłana jest na adres elektroniczny Klienta.
§ 3
Świadczenie Usług i dostarczanie Produktu przez Kancelarię
- Świadczenie Usług i dostarczanie Produktu przez Kancelarię odbywa się w następujący sposób:
- zamówienie dokonane przez Klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego lub wysłania wiadomości e-mail na adres Kancelarii:
- w celu skorzystania z Usług Klient składa na udostępnionym przez Kancelarię formularzu lub bezpośrednio na adres e-mail: sekretariat@zapytajmecenasa.pl zapytanie opisując w sposób precyzyjny i wyczerpujący stan faktyczny;
- po otrzymaniu zapytania, najpóźniej w terminie 3 dni roboczych (dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem świąt), Kancelaria prześle na podany przez Klienta adres e-mail przewidywaną wysokość wynagrodzenia Kancelarii i czas potrzebny do udzielenia odpowiedzi oraz link umożliwiający dokonanie płatności, za pomocą którego należy opłacić Usługę albo poinformuje Klienta, że nie podejmie się jej wykonania;
- w przypadku przyjęcia warunków zawarcia umowy przez Klienta, powinien on dokonać płatności za pośrednictwem przesłanego przez Kancelarię linku, w tym celu Klient:
- powinien kliknąć w przycisk „Kup teraz”, w wyniku czego zostanie przekierowany na stronę zamówienia;
- na stronie zamówienia powinien wypełnić formularz zamówienia, a następnie przejść do procedury płatności poprzez kliknięcie w przycisk „Kupuję i płacę”;
- płatność realizowana jest za pośrednictwem serwisu PayU, którego właścicielem i operatorem jest PayU S.A., ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań. Dostępnymi metodami płatności są szybki przelew, blik;
- po otrzymaniu uzgodnionego wynagrodzenia Kancelaria przystąpi do wykonania Usługi w umówionym terminie.
- w przypadku braku płatności w sposób określony w lit. c w terminie 7 dni od dnia poinformowania Klienta o wysokości wynagrodzenia i czasie potrzebnym do wykonania Usługi, Kancelaria przestaje być związana złożoną ofertą;
- zamówienie dokonane przez Klienta bezpośrednio przez stronę internetową https://www.zapytajmecenasa.pl:
- w celu skorzystania z Usługi/Produktu Klient dokonuje jej wyboru bezpośrednio na stronie;
- Klient dokonuje płatności za Produkt/Usługę w sposób określony na stronie przy wykorzystaniu szybkich płatności, w tym celu Klient:
- powinien kliknąć w przycisk „Kup teraz”, w wyniku czego zostanie przekierowany na stronę zamówienia;
- na stronie zamówienia powinien wypełnić formularz zamówienia, a następnie przejść do procedury płatności poprzez kliknięcie w przycisk „Kupuję i płacę”;
- przy uzupełnianiu formularza Klient powinien uzupełnić dane oznaczone „*” – nieuzupełnienia pól obowiązkowych skutkować będzie brakiem możliwości dokonania zakupu;
- w trakcie składania zamówienia Klient może założyć swoje konto, dzięki któremu będzie mógł się logować w celu ułatwienia procesu zakupów w przyszłości;
- płatność realizowana jest za pośrednictwem serwisu PayU, którego właścicielem i operatorem jest PayU S.A., ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań. Dostępnymi metodami płatności są szynki przelew, blik;
- po opłaceniu Produktu w postaci cyfrowej dostępny jest on do pobrania w wysłanej automatycznie wiadomości e-mail, w której znajduje się link pozwalający na ściągnięcie zakupionego Produktu;
- po opłaceniu Usługi wymagającej konsultacji, analizy dokumentów, stanu faktycznego, itp. Klient przesyła niezbędne informacje oraz dokumenty na adres sekretariat@zapytajmecenasa.pl w celu uzgodnienia terminu wykonania Usługi. Termin Usługi może zostać uzgodniony przed dokonaniem płatności, Termin Klient może wybrać również samodzielnie w zakładce Kontakt na niniejszej stronie w Kalendarzu rezerwacji konsultacji on-line;
- jeżeli Klient posiada kupon promocyjny, może go wprowadzić po kliknięciu w przycisk „Zastosuj kupon” lub „Masz kupon? Kliknij tutaj, aby dodać kod”.
- zamówienie dokonane przez Klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego lub wysłania wiadomości e-mail na adres Kancelarii:
- Umowę o świadczenie usług prawnych drogą elektroniczną lub umowę o dostarczenie treści cyfrowej w postaci wybranej/go przez Klienta Umowy/Produktu uważa się za zawartą z chwilą dokonania przez Klienta płatności.
- Umowa zostaje zawarta na czas wykonania Usługi lub dostarczenia Produktu.
- Kancelaria w każdym czasie może zwrócić się do Klienta o udzielenie dodatkowych informacji lub przesłanie dodatkowych dokumentów dotyczących Usługi.
- Klient jest zobowiązany do udzielenia Kancelarii dodatkowych informacji lub przesłania dodatkowych dokumentów.
- Termin wykonana Usługi ulega wstrzymania do czasu udzielenia Kancelarii dodatkowych informacji lub przesłania dodatkowych dokumentów.
- Kancelaria zastrzega, że czas wykonania usługi ulegnie zmianie, jeżeli na skutek udzielenia przez Klienta dodatkowych informacji lub przesłania dodatkowych dokumentów albo z innych przyczyn okaże się, że sprawa jest szczególnie zawiła lub że wymaga szczególnego nakładu pracy.
- Korespondencja pomiędzy Kancelarią a Klientem odbywać się będzie za pośrednictwem adresu e-mail podanego przez Klienta w formularzu kontaktowym lub zamówienia. Usługa zostanie wykonana w uzgodnionej z Klientem formie – za pośrednictwem korespondencji e-mail, rozmowy telefonicznej, rozmowy video, o ile urządzenie Klienta umożliwia taką formę komunikacji.
- Kancelaria udziela odpowiedzi w oparciu o stan faktyczny przedstawiony przez Klienta i nie ponosi odpowiedzialności za niedokładne lub niejasne przedstawienie stanu faktycznego przez Klienta.
§ 4
Prawa i obowiązki stron oraz ich odpowiedzialność
- Każda ze stron umowy może rozwiązać zawartą umowę, w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem praw nabytych przez drugą stronę, w szczególności z prawem zatrzymania części wynagrodzenia za już wykonaną Usługę/dostarczony Produkt.
- Kancelaria ma prawo odstąpić od świadczenia Usługi w trybie natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, tj.:
- Klient nie udzieli Kancelarii informacji niezbędnych do wykonania Usługi lub nie prześle dokumentów, które są niezbędne do wykonania tej Usługi;
- w celu prawidłowego wykonania usługi okaże się niezbędny osobisty kontakt z Kancelarią, a nie będzie on możliwy;
- zachodzą okoliczności wskazane w Kodeksie Etyki Radcy Prawnego stanowiącym Załącznik do uchwały Nr 3/2014 Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Radców Prawnych z 22 listopada 2014 r. – do pobrania na stronie: https://kirp.pl/etyka-i-wykonywanie-zawodu/etyka/kodeks-etyki-radcy-prawnego/.
- Klient ma prawo odstąpić od umowy, jeżeli Kancelaria nie zrealizuje Zamówienia w umówionym terminie. W tym przypadku Klientowi przysługuje prawo zwrotu uiszczonego wynagrodzenia.
- Kancelaria zobowiązuje się wykonać Usługę rzetelnie, z należytą starannością oraz zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem zawodowym, zaś dostarczone Produkty będą wolne od wad.
- Zgodnie z art. 3 ust. 3-5 ustawy z 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz.U. z 2020 r. poz. 75 ze zm.) wszelkie informacje uzyskane w związku z udzielaniem pomocy prawnej przez radcę prawnego objęte są tajemnicą zawodową. Radca prawny nie może być zwolniony od obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej co do faktów, o których dowiedział się udzielając pomocy prawnej lub prowadząc sprawę.
- Klient, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] ustawy z 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz.U. z 2017 r. poz. 459 ze zm.) – osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową – ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Z uprawnienia do odstąpienia od Umowy w tym samym terminie może skorzystać również osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zwana dalej „pnpk”.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy, Klient musi poinformować Kancelarię o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego na adres korespondencyjny Kancelarii (Podlodów 2/17, 08-504 Ułęż) lub na adres mailowy: sekretariat@zapytajmecenasa.pl.
- Klient może skorzystać z wzoru odstąpienia od Umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- W celu zachowania terminu do odstąpienia od Umowy wystarczające jest, aby Klient będący konsumentem/pnpk przesłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- W przypadku, gdy Klient jest konsumentem lub pnpk, termin wykonania Usługi lub dostarczenia Produktu rozpoczyna bieg od upływu terminu, o którym mowa w ust. 7. Klient może żądać, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w toku zakupu Usługi/Produktu, aby Kancelaria rozpoczęła świadczenie Usługi lub doręczyła Produkt przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 7, jednakże w takiej sytuacji prawo do odstąpienia od Umowy mu nie przysługuje.
- Pobranie Produktu z linku otrzymanego w wiadomości e-mail na adres wskazany przez Klienta w procesie zamówienia przed upływem terminu do odstąpienia również skutkuje utratą prawa do odstąpienia od Umowy.
- W przypadku zastrzeżeń co do jakości wykonanej Usługi lub dostarczonego Produktu, Klient może zgłosić reklamacje poprzez formularz kontaktowy, przesłanie jej na adres korespondencyjny Kancelarii lub na adres e-mail Kancelarii. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, kancelaria wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. Kancelaria poinformuje Klienta o rozpatrzeniu reklamacji w terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnej reklamacji.
- Klient, o którym mowa w ust. 7, ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów konsumenckich, w tym:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy;
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Kancelarią;
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów;
- skorzystania z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, można odnaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta: http://www.uokik.gov.pl.
§ 5
Ochrona danych osobowych
Zasady przetwarzania danych osobowych zostały określone w Polityce prywatności.
§ 6
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, a w szczególności:
- ustawa z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
- ustawa z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
- ustawa z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
- ustawa z 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych;
- Kodeks Etyki Radcy Prawnego stanowiący Załącznik do uchwały Nr 3/2014 Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Radców Prawnych z 22 listopada 2014 r. – do pobrania na stronie: https://kirp.pl/etyka-i-wykonywanie-zawodu/etyka/kodeks-etyki-radcy-prawnego/.
- Kancelaria zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym czasie. Późniejsze zmiany Regulaminu nie będą mieć zastosowania do Umowy już zawartej.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Kancelarią a Klientem, który nie jest Konsumentem lub pnpk, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Kancelarii.
- Regulamin wchodzi w życie 1 kwietnia 2021 r.
Załącznik nr 1 do regulaminu
Miejscowość i data: __________________________
Imię i nazwisko: ______________________________
Adres:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Niniejszym odstępuję od umowy o świadczenie usługi Porady prawnej on- line dotyczącej ____________________________________________________________________________
z dnia ____________.
_______________________
(Podpis)